11

پشت پرده شکست AI Pin؛ منفورترین گجت هوش مصنوعی

[ad_1]

یک ماه پس از راه اندازی و شکست یک شبه AI Pin، منفورترین ویجت هوش مصنوعی بنیانگذاران استارت‌آپ Humane به نام، تلاش کردند تا کسب و کار خود را به یک شرکت فناوری بزرگ بفروشند.

چند لحظه پیش، نیویورک تایمز او در مقاله ای مفصل فاش کرد که چگونه “هومین یک محصول شکست خورده پیش از بازار را به خط تولید منتقل کرد و پس از چندین بار به روز رسانی، در حال بررسی فروش محصول و کل شرکت است.”

شرکت هومین در سال 2018 از عمران چودری و بتانی بونجورنو، این شرکت توسط دو کارمند سابق اپل و بودجه ای بالغ بر 230 میلیون دلار از سرمایه گذاران بزرگی مانند سام آلتمن مدیر عامل OpenAI و مارک بنیوف، مدیر عامل Salesforce دریافت کرد. ارزش این شرکت قبل از اینکه ویجت AI پین عمومی شود، حدود 1 میلیارد دلار بود.

Human توسط دو کارمند سابق اپل با بودجه سام آلتمن تاسیس شد

پین هوش مصنوعی برای برانگیختن ابزارهای ارتباطی مجموعه تلویزیونی Star Trek در نظر گرفته شده بود. این گجت به صورت مغناطیسی روی پیراهن افراد نصب می شد و کاربران برای دستورات صوتی مجبور بودند با انگشتان خود این گجت را لمس کنند. بنیانگذاران این شرکت از همان ابتدا با افتخار گفتند که AI Pin پایان عصر اپلیکیشن هاست، زیرا کار با این محصول کاربر را از استفاده از هر اپلیکیشنی بی نیاز می کند.

با این حال، زمانی که این محصول آشکارا هیجان انگیز به دست مصرف کنندگان رسید، هیچ یک از ویژگی ها و قابلیت های ارائه شده در این رویداد را نداشت. Pin AI فقط یک دستیار فیزیکی مبتنی بر اندروید به شکل یک جعبه کوچک بود که از یک پنل لمسی، دو باتری و یک دوربین و میکروفون داخلی استفاده می کرد.

این گجت به جای صفحه نمایش، از پروژکتور لیزری برای نمایش رابط کاربری دستگاه در کف دست کاربر استفاده می کند. کنترل این رابط به حرکات دست کاربران نیز نیاز دارد.

شایان ذکر است که گجت هوش مصنوعی Humin با قیمت 700 دلار به اضافه هزینه اشتراک ماهانه 24 دلار عرضه شد که مشخصا رقم بالایی برای دستیار شخصی است. به خصوص که بلافاصله پس از راه اندازی اولیه مشخص شد که هیچ یک از ادعاهای تبلیغاتی بنیانگذاران شرکت صحت ندارد.

The Verge هوش مصنوعی پین را کاری در حال پیشرفت نامید که هیچ شباهتی به آنچه در آن تبلیغ می شود ندارد. مارکیز برانلی فناوری یوتیوبر نیز او فکر می کند این گجت بدترین محصولی است که تا به حال به آن نگاه کرده است.

نه تنها کارشناسان، بلکه کاربران نیز تجربه کار با این دستیار هوش مصنوعی را “وحشتناک” توصیف کردند، عمر باتری آن بسیار کوتاه بود و بین دو تا چهار ساعت، وزن زیاد این گجت باعث پایین کشیدن پیراهن افراد و پایین آمدن دستگاه شد. پروژکتور در بسیاری از مکان ها در شرایط نوری خوب کار نمی کرد.

عملکرد ضعیف پین هوش مصنوعی پایین بود، احتمال آتش گرفتن محفظه گجت به دیگر مشکلات آن اضافه شد.

سپس خبری منتشر شد که حکایت از احتمال داشت خطر آتش سوزی جعبه اینها باتری های هوش مصنوعی بودند. پس از انتشار این خبر، Hyomin ایمیلی برای تمامی مشتریان خود ارسال کرد و از آنها خواست که فورا استفاده از جعبه باتری را متوقف کنند. در این ایمیل آمده است که ممکن است به دلیل معیوب بودن برخی از ماژول های باتری، خطر آتش سوزی وجود داشته باشد.

ارزش گذاری غیر واقعی شرکت هومین را چه کسی ارزیابی خواهد کرد؟

فکر می کنید شرکت Humin چقدر سودآور است که بنیانگذاران آن فکر می کنند کل مجموعه ای را که ساخته اند بفروشند؟ طبق گزارش تایمز در اوایل ماه آوریل، این شرکت حدود 10000 دستگاه را پیش فروش کرد و امیدوار است در سال 2024 100000 نسخه بفروشد.

با توجه به قیمت هفتصد دلاری و حق اشتراک گجت، در صورت فروش تمامی محصولات طبق پیش بینی ها، درآمد هیومین امسال به ۷ میلیون دلار خواهد رسید. اما تصور اینکه شرکت پس از همه بررسی های منفی و طوفان ویرانگر بررسی های اولیه به سود خود برسد، دشوار است.

با وجود شکست شدید و غیرمنتظره AI Pin، بنیانگذاران Hyomin همچنان بر ارزیابی اولیه استارتاپ خود که قبل از عرضه اولیه محصول اعلام شده بود، اصرار دارند.

بنیانگذاران گفتند یک هفته پس از انتشار بررسی های منفی، سه منبع نزدیک به شرکت گفتند با HP صحبت کنید شروع به فروش هیومین به قیمت بیش از یک میلیارد دلار کرد.

HP به عنوان خریدار احتمالی معرفی شده است

ایده قیمت یک میلیارد دلاری با توجه به درآمد سالانه حدود هفت میلیون دلار بلندپروازانه به نظر می رسد. البته، باید به یاد داشته باشیم که HP قبلاً تمایل خود را برای خرید شرکت‌های فن‌آوری رو به زوال مانند Palm، سازنده اولین دستیار دیجیتال شخصی نشان داده است. بنابراین، احتمال از سرگیری معامله میان HP و Humin دور از انتظار نیست.

مدیریت پین هوش مصنوعی: وقتی انتقاد ارزش حذف را دارد

برای درک بهتر اینکه Hyomin چگونه راه خود را به بازار با چنین محصول غیرعادی و ضعیفی باز کرد، خوب است به فرهنگ سازمانی آن نگاهی بیندازیم:

[ad_2]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا