ویژگی جنجالی جدید اینستاگرام کاربران را فراری میدهد؟
[ad_1]
بر اساس گزارش های کاربران Redditاینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی به نام Ad Breaks است که کاربران را مجبور میکند 3 تا 5 ثانیه تبلیغات را قبل از ادامه جستجو در فیدها تماشا کنند. این تبلیغات باعث اختلال در مرور کاربران در اینستاگرام می شود.
متا، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام، همیشه برای بقای خود تا حدودی به تبلیغات متکی بوده است. اما اکنون به نظر می رسد وجود چالش هایی مانند قوانین سخت گیرانه حفاظت از حریم خصوصی و ظهور تیک توک منجر به ظهور ویژگی های جدید دست در دست هم شده است.
اینستاگرام همیشه توانسته است با درج تبلیغات در فیدها و در نتیجه قرار دادن تبلیغات در محتوای آنها، پست های حمایت شده را شبیه به محتوای عادی جلوه دهد.
متا هنوز به طور رسمی ویژگی Ad Breaks را تایید نکرده است. اما با توجه به نظرات کاربران در Reddit و X، به نظر می رسد که به زودی با موجی از اعتراضات و انتقادات روبرو خواهد شد.
بسیاری از کاربران این ویژگی را تصمیمی وحشتناک خواندند و اعلام کردند که اینستاگرام را با اضافه شدن Ad Break ترک خواهند کرد. برخی معتقدند که ویژگی مورد بحث باعث کاهش فعالیت کاربران می شود. کاربر X اعلام کرد که ترجیح می دهد از اینستاگرام به تیک توک مهاجرت کند.
متا تست A/B را برای سنجش پاسخ کاربران و تاثیر این ویژگی بر درآمد تبلیغات انجام می دهد. با توجه به عرضه محدود ویژگی فوق، باید دید که آیا اینستاگرام آن را به طور گسترده در دسترس همه کاربران قرار می دهد یا خیر.
[ad_2]