ذکر یا فتاح چیست و چه آثار و برکاتی دارد؟
[ad_1]
خدای مهربان نام های بسیاری دارد که به آنها «اسماء الحسنی» می گویند. «الفا» نیز یکی از نام های خداوند است. هر یک از اسماء خداوند خواص و کاربردهای متفاوتی دارد، مثلاً العدود در جلب محبت مؤثر است. در این مقاله سعی شده است به معرفی «الفتاح» و خواص آن بپردازیم.
ذکر یا فتح چیست؟
کلمه فتح در اصل به معنای رفع عوارض و اشکال است و بر دو قسم است:
1. گاه با چشم دیده می شود، مانند گشودن قفل، و گاه با اندیشه فهمیده می شود، مانند گشودن پیچیدگی غم ها و غم ها.
2. گشودن اسرار علم و نیز قضاوت بین دو نفر و گشودن مسئله تعارض و تعارض آنها «او قاضی و دانای تقسیم است». و او دانا است )
ذکر یا فتح برای نورانیت دل:
امام رضا علیه السلام می فرماید: هر مؤمنی در روز جمعه بعد از نماز صبح هفتاد سفارش با نیت خالص و توجه به خدا و مراد او دست بر سینه بگذارد و بگوید:یا فتحغفلت از دل او زدوده می شود و خداوند متعال در دل او را به عالم نور و معنا می گشاید».
ذکر یا فتح برای ازدواج:
اشاره می کنم یا فتح برای ازدواج باید ادامه داد هفت روز بعد از نمازهای پنجگانه بخوانید. ذکر یا فتح برای ازدواج باید در هر مرحله انجام شود 125 بار خوانده شود اگر در این هفت روز گرسنگی مثلاً قدرت استجابت به ذکر یا فتا 70 برابر می شود.
ذکر یا فتح برای کار باز:
اشاره می کنم یا فتح برای باز کردن مشاغل بسته بسیار توصیه می شود. 135 بار بعد از نماز صبح خوانده شود. بهتر است ادامه دهید تا کار بسته باز شود. می توانید هفت روز اول ذکر یا فتای را برای شروع کار روزه بگیرید، مانند ذکر یا فتای ازدواج.
ذکر یا فتح برای اطلاع:
اگر بخواهند به امر پنهانی علم پیدا کنند، دو رکعت نماز و در سجده آخر می خوانند. صد و پنجاه بار من می گویم:یا فتح ) ظاهر شدن.
رمز ذکر یا فتح
برای پی بردن به راز ذکر یا فتح به آیاتی از قرآن می پردازیم:
“بگو: «از ما درباره گناهانمان سؤال مكن و از آنچه انجام مىدهيم سؤال مكن». (شنبه 25) بگو: پروردگار ما ميان ما محشور ميكند، سپس ميان ما به حق ميگشايد و او داناست.(صبا 26); بگو: آنچه به امانت دادهایم از شما بازخواست نمیشود و آنچه انجام میدهید از ما نیز بازخواست نمیشود. بگو: پروردگار ما ما و شما را در روز قیامت گرد می آورد، سپس میان ما و شما به حق داوری می کند و او قاضی داناست.
نکته جالب در این آیه این است که در اینجا پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به تفسیر «جنایت» در مورد خود و در مورد مخالفان به تفسیر کارهایی که انجام می دهند، گماشته شده است!
و بدین ترتیب برای روشن شدن این حقیقت که هر کس باید در قبال اعمال و کردار خود مسئول باشد زیرا نتیجه اعمال هر شخص چه زشت و چه زیبا به دست او می رسد و راه دیگری برای توجیه این تفکر که قرآن رد و باطل می کند. که شخص می تواند شخص دیگری را به خاطر اعمال خود سرزنش کند. اگر این کار در دنیا ممکن باشد، در آخرت هرگز ممکن نمی شود.
به عبارت دیگر، آیه 25 سوره مبارکه سبا دلیل محکمی بر این است که هیچ کس در گناه دیگران سرزنش نمی شود و همه گروگان اعمال خود خواهند بود، چنانکه آیه دیگری می فرماید:برای چیزی که گروگان گرفتیم” (سوره تور، آیه 21)
در عین حال اشاره ظریفی به این نکته وجود دارد که اگر ما بر راهنمایی شما اصرار می کنیم به این دلیل نیست که گناه شما را به گردن ما می اندازند یا شرک شما به ما آسیب می رساند، بلکه توجه ما به دلسوزی و عدالت خواهی است که .
خداوند در این آیات این حقیقت را بیان می کند که چگونه با حال همه برخورد می کند و حق و باطل از هم جدا می شود و هر کس بر حسب مسئولیت خود پاداش و کیفر می گیرد، می فرماید: به آنها بگو پروردگار ما همه ما را در روز قیامت گرد می آورد. آن گاه میان ما به حق داوری می کند و ما را از یکدیگر جدا می کند تا هدایت شده از گمراهان متمایز شود و هر یک به نتیجه اعمال خود برسد. (بگو Yajmaa bienna Rabbuna سپس بین ما با حقیقت باز شود)
اگر ببینی امروز همه قاطی شده اند و همه ادعا می کنند که من بر حق و اهل نجات هستم، این وضع تا ابد نمی ماند و بالاخره روز تقسیم صف ها فرا می رسد، زیرا ربوبیت پروردگار چنین است. مستلزم آن است که «سر» را از «بد» و «پاک» را از «نجس» و «حق» را از «باطل» در آخر جدا کرده و هر یک را در بستر خود قرار دهند.و او دانا است).
[ad_2]